ABD-İran görüşmesi ertelendi
![]() İran ile ABD'nin Umman'ın aracılığında 3 Mayıs'ta İtalya'nın başkenti Roma'da yapacakları dördüncü tur nükleer görüşmelerin ertelendiği açıklandı. Görüşmelere aracılık yapan Umman Dışişleri Bakanı Bedr bin Hamed el-Busaidi, X sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, erteleme kararının "lojistik nedenlerden" dolayı alındığını belirtti. Busaidi, "3 Mayıs Cumartesi günü için planlanan ABD-İran toplantısının tarihini lojistik nedenlerden dolayı yeniden planlıyoruz. Taraflar arasında mutabakata varılmasının ardından yeni tarih duyurulacaktır." ifadelerini kullandı. UMMAN’IN ÖNERİSİ ÜZEİRNE ERTELENDİ Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, 3 Mayıs'ta Roma'da yapılacağı açıklanan İran-ABD arasındaki görüşmelerin ertelenmesine ilişkin açıklama yaptı. Bekayi, görüşmelerin ertelenme kararının Umman Dışişleri Bakanı Busaidi'nin önerisi doğrultusunda alındığını ve yeni tarihin daha sonra açıklanacağını belirtti. ABD-İRAN ARASINDAKİ SÜREÇ Mektuba İran, Umman üzerinden yanıt vermişti. Tahran ile Washington, mektup trafiğinin ardından önce Umman’da 12 Nisan'da daha sonra birer hafta arayla Roma ve tekrar Umman'da dolaylı görüşmeler yapmıştı. Hem İran hem ABD, müzakerelerde ilerleme kaydedildiğini açıklamıştı. Taraflar dördüncü tur müzakerelerin 3 Mayıs'ta Roma'da yapılması konusunda anlaşmıştı. |

Zelenskiy’den Paşinyan’a tebrik mesajı
77808.06.2026, 13:09
MSK ülkedeki parlamento seçimlerinde tüm 2005 sandığın geçici sonuçlarını açıkladı (resim)
23708.06.2026, 10:00
Paşinyan ve Putin telefonda görüştü
54001.06.2026, 13:53
Rus lider Putin Çin'de! Trump'ın ardından Pekin'e çıkarma
129719.05.2026, 20:17
İspanya, İsrail büyükelçisini geri çağırdı
133511.03.2026, 21:11
ABD, Suudi Arabistan'daki büyükelçilik personeline ülkeden ayrılmaları talimatı verdi
98509.03.2026, 20:05
