Thunberg Azerbaycan'da düzenlenecek COP29 iklim zirvesini boykot ediyor
![]() İklim aktivisti Greta Thunberg, Azerbaycan'da düzenlenecek COP29 iklim zirvesini boykot ettiğini duyurdu. Thunberg "Azerbaycan, fosil yakıtlara derinden bağımlı bir ülke ve Azerbaycan rejimi fosil yakıt üretimini daha da genişletmeyi planlıyor," dedi ve "Azerbaycan gibi otoriter, petrol bağımlısı bir devletin COP gibi küresel bir iklim etkinliğine ev sahipliği yapmasına izin verilmesi şok edici. Bu karar sadece iklimi etkilemiyor, aynı zamanda çevre ve insan hakları ihlallerinden mustarip olanlara da bir hakaret" diye konuştu. “Azerbaycan'da COP29'a gitmiyorum,” diyen dünyaca ünlü aktivist bu konferansın rejimi halkını ezen, Ermenilere karşı etnik temizliğe devam eden ve fosil yakıt genişlemesine öncelik vererek iklim krizini göz ardı eden bir ülkede gerçekleştiğini ifade etti. Kaynak: blankspot.se |

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, BAE, Kuveyt ve Bahreyn'i ziyaret edecek
460Dün, 21:51
ABD-İran müzakere masasına oturdu: Gözler İsviçre'de... İlk açıklamalar geldi
57321.06.2026, 19:56
Başkan Trump, Katar'ın hediyesi olan Air Force One uçağını tanıttı (video)
67920.06.2026, 14:24
ABD basını, 14 maddelik ABD-İran mutabakat metnini paylaştı
99717.06.2026, 22:56
ABD ve İran arasında barış anlaşması tamam: İmza töreni 19 Haziran'da İsviçre'de
87815.06.2026, 02:06
Çin Seddi'nde Avrupa detayı ağızları açık bıraktı
128424.05.2026, 23:32
