NASA, 50 yıl sonra ilk kez Ay'a iniyor
![]() ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), bugün ilklere imza atmak üzere yeni bir Ay misyonu başlattı. 1972 yılından sonra ilk kez Ay'a iniş misyonunu gönderen NASA'nın Astrobotic Peregrine adlı iniş aracını taşıyan Vulcan Centaur roketi bugün Florida eyaletindeki Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonu'ndan fırlatıldı. Yerel saatle 02.18 sıralarında başarıyla fırlatılan Vulcan roketini taşıyan Astrobotic Peregrine, NASA’nın Ticari Ay Yükü Hizmetleri (CLPS) girişimi çerçevesinde aya bilimsel ekipman götürecek. Ekipmanlar arasında milyonlarca kişinin severek takip ettiği ABD bilim kurgu dizisi Star Trek’in (Uzay Yolu) ekibinden hatıralar da bulunuyor. Astrobotic Peregrine başarıyla Vulcan roketinden ayrıldı ULA CEO’su Troy Bruno ise “Çok heyecanlıyım. Bu ekiple gurur duyuyorum. Uzun yıllar süren sıkı bir çalışma oldu. Ay’a geri dönüyoruz. Ekibimiz çok iyi bir iş çıkardı. Bu duyguyu tarif etmek imkansız” dedi. Astrobotic Peregrine’nin 23 Şubat tarihinde Ay’a yumuşak iniş yapması beklenirken, bu süreye kadar eliptik bir yörüngede yolculuk yapacak. |

Elon Musk artık trilyoner değil
62024.06.2026, 15:31
ABD Dışişleri Bakanı Rubio, BAE, Kuveyt ve Bahreyn'i ziyaret edecek
77122.06.2026, 21:51
ABD-İran müzakere masasına oturdu: Gözler İsviçre'de... İlk açıklamalar geldi
73921.06.2026, 19:56
Başkan Trump, Katar'ın hediyesi olan Air Force One uçağını tanıttı (video)
80420.06.2026, 14:24
ABD basını, 14 maddelik ABD-İran mutabakat metnini paylaştı
103417.06.2026, 22:56
ABD ve İran arasında barış anlaşması tamam: İmza töreni 19 Haziran'da İsviçre'de
90115.06.2026, 02:06
