Halep'teki Ermenilerin ilk grubunun Ermenistan'a gelişi 14 Aralık'ta bekleniyor
![]() Yerevan'daki "Medya Merkezi"nde düzenlenen "Halep'teki Durum: Ermeni Topluluğunun Kaderi, Güvenlik Endişeleri ve İnsani İhtiyaçlar" konulu toplantıda, Ermeni Diaspora İşleri Genel Komiseri Ofisi Geri Dönüş Entegrasyon Departmanı Başkanı Hovhannes Aleksanyan önemli bilgileri paylaştı.
30 Kasım'da Suriye'deki muhalif güçlerin kontrolü altına girdikten sonra Halep'teki mevcut durumu özetleyen konuşmacı, çatışmaların şiddetlenmesinden sonraki 1-2 gün içinde bazı Ermeni ailelerin ikincil yollarla şehirden ayrılmayı başardıklarını belirtti. Diaspora İşleri Genel Komiseri Ofisi, bu ailelerle iletişim halindedir ve bir kısmı başkent Şam'a, diğerleri Lazkiye ve Kesab'a yerleşmiştir. Aleksanyan, "Verilerimize göre, şu anda Halep'te yaklaşık 10-12 bin Ermeni var ve ağırlıklı olarak üç bölgede bulunuyorlar: Nor Kyugh, Aziziye ve Suleymaniye. Ermeniler diğer mahallelerde de var" dedi. Suriye'nin büyüklük açısından ikinci ve en kalabalık Ermeni nüfusuna sahip şehri olan Halep, 30 Kasım'da isyancıların kontrolüne geçti. Ermenistan'ın Suriye Büyükelçiliği, şu anda güvenli tahliye imkanının olmadığını belirtti. Ermenistan Dışişleri Bakanlığı gelişmeleri dikkatle takip ediyor ve fırsat bulunduğunda tüm seçenekler değerlendirilecek. |

ABD-İran müzakere masasına oturdu: Gözler İsviçre'de... İlk açıklamalar geldi
398Dün, 19:56
Başkan Trump, Katar'ın hediyesi olan Air Force One uçağını tanıttı (video)
56020.06.2026, 14:24
ABD basını, 14 maddelik ABD-İran mutabakat metnini paylaştı
93517.06.2026, 22:56
ABD ve İran arasında barış anlaşması tamam: İmza töreni 19 Haziran'da İsviçre'de
87015.06.2026, 02:06
Çin Seddi'nde Avrupa detayı ağızları açık bıraktı
128024.05.2026, 23:32
Peter Magyar Macaristan’da göreve başladı ve değişim sözü verdi
109109.05.2026, 17:41
