Avrupa Birliği’nden Apple’a 2 milyar dolar ceza
![]() Avrupa Birliği, ABD’li teknoloji devi Apple’a, rekabet yasalarını ihlal ettiği için yaklaşık 2 milyar dolar (63 milyar TL) para cezası verdi. AFP’nin haberine göre Avrupa Komisyonu, Apple’ın iOS kullanıcılarını Apple Müzik harici alternatif ve daha ucuz müzik abonelik hizmetleri hakkında tam olarak bilgilendirmediğine hükmetti. Bu durumda Apple’ın, uygulama mağazasında Apple Music harici müzik hizmetlerini geri planda tutarak rekabet kanunlarını ihlal ettiği sonucuna varıldı. Komisyon, Apple’ın neredeyse on yıl boyunca bu şekilde davrandığını, bunun da birçok kullanıcının müzik akışı abonelikleri için önemli ölçüde daha yüksek fiyatlar ödediği anlamına geldiğini söyledi. 1,8 milyar avroluk para cezası, İsveçli yayın hizmeti Spotify’ın beş yıl önce yaptığı şikayet üzerine başlatılan uzun süredir devam eden bir soruşturma sonucu kesildi. AB Komisyonu ayrıca Apple ödeme sistemlerine de rekabet soruşturması açtı.
Geçtiğimiz yıl ise AB, Meta’yı para cezasına çarptırmıştı. Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın çatı şirketi Meta’nın, Avrupa Birliği’nin (AB) kişisel verileri koruma kanununu ihlal ederek kullanıcı bilgilerini ABD’ye gönderdiğinin tespit edilmişti. Bunun sonucu Meta 1,3 milyar dolarlık para cezasına çarptırılmıştı. |

Elon Musk artık trilyoner değil
361Dün, 15:31
ABD Dışişleri Bakanı Rubio, BAE, Kuveyt ve Bahreyn'i ziyaret edecek
64622.06.2026, 21:51
ABD-İran müzakere masasına oturdu: Gözler İsviçre'de... İlk açıklamalar geldi
69721.06.2026, 19:56
Başkan Trump, Katar'ın hediyesi olan Air Force One uçağını tanıttı (video)
78120.06.2026, 14:24
ABD basını, 14 maddelik ABD-İran mutabakat metnini paylaştı
102317.06.2026, 22:56
ABD ve İran arasında barış anlaşması tamam: İmza töreni 19 Haziran'da İsviçre'de
88915.06.2026, 02:06
