Երևան`   +14 °C
Այսօր`   Շաբաթ, 20 ապրիլի, 2024 թ.

Քննադատներն զգուշանում են. Google Chrome-ն սկսել է գովազդային ճնշում գործադրել

1670
Երկուշաբթի, 19 փետրվարի, 2018 թ., 23:10
Քննադատներն զգուշանում են. Google Chrome-ն սկսել է գովազդային ճնշում գործադրել

Google-ը կսկսի օգտագործել Chrome-ի դիտարկիչը, որպեսզի վերացնի այն գովազդները, որոնք նյարդայնացնում են կամ ինչ-որ ձևով վնաս են պատճառում օգտատերերին:

Google-ը, որը հունիսին առաջին անգամ այդպիսի քայլ արեց, ակնհայտորեն նպատակաուղղված է առցանց գովազդն ավելի մատչելի դարձնել, մատնանշելով այն կայքերը, որոնք նյարդայնացնող գովազդներ են տեղադրում, ինչպիսիք են ավտոմատ կերպով ձայնային վիդեոները: Եվ այն մեծ ներուժ է օգտագործում դրա համար. Chrome- ը կսկսի արգելափակել բոլոր այն գովազդները, ներառյալ Google-ի գովազդները, որոնք վիրավորական բնույթ են կրում, և եթե դրանք չեն փորձում փոփոխվել:

Սակայն այստեղ հեգնանք կա, հաշվի առնելով այն, որ Google-ի նպատակն է մասամբ համոզել մարդկանց անջատել իրենց գովազդային արգելափակումները: Այս հայտնի դիտարկչի գովազդները զրկել են հրատարակիչներին (և Google-ին) եկամուտից՝ կանխելով գովազդի ցուցադրումը:

Google-ի փոխնախագահ Ռաուլ Ռոյ-Չոուդուրին իր բլոգի գրառման մեջ նշել է, որ ընկերությունը նպատակ ունի պահպանել առողջ համացանցը՝ «զերծ մնալով աղքատ գովազդային փորձերից»:

Սակայն ընկերության շարժառիթներն ու մեթոդները վտանգի տակ են: Ֆեյսբուքի հետ մեկտեղ Google-ը գերիշխում է առցանց գովազդային շուկայական հարթակում. Ըստ eMarketer-ի՝ միասին նրանք ստացել են անցյալ տարի ԱՄՆ-ի թվային գովազդի վրա ծախսված 83 միլիարդ դոլարի ավելի քան 63 տոկոսը: Google-ը նաև առցանց որոնման հոմանիշն է, իսկ Chrome-ը համացանցի ամենահայտնի դիտարկիչն է, մոտավորապես 60 տոկոսանոց շուկայական բաժնեմասով:

Այսպիսով, քննադատների համար Google-ի քայլն ավելի շատ նման է հարևաններից ազատվելուն, քան գերիշխող դիրքորոշման:

Google-ի ջանքերը կենտրոնանում են 12 տեսակի գովազդային ձևաչափերի վրա, որոնք քննադատվում են «Ավելի լավ գովազդի Կոալիցիա» խմբի կողմից, որի մեջ մտնում են Google-ը, Facebook-ը, News Corp.-ը և News Media Alliance-ը, որոնք ներկայացնում են ԱՄՆ-ի և Կանադայի երկու հազար օրաթերթերը: Այս մերժված ձևաչափերի մեջ են մտնում խանութների գովազդները, խոշոր գովազդները, որոնք սավառնում են ամբողջ էջով և այն գովազդները, որոնք փայլում են պայծառ ֆոնային գույներով:

«Սակայն այս ձևաչափերը նախատեսված էին կամավորական լինելու համար»,- ասել է թերթի դաշինքի հանրային քաղաքականության գծով ավագ փոխնախագահ Փոլ Բոյլը, որն օգնել է ստեղծել այդ ձևաչափերը: Փոխարենը նա ասել է, որ Google-ը ձևաչափերը փաստացի օրենք է դարձնում:

Քննադատները նաև նշում են, որ ձևաչափերը հստակորեն ազատում են Google-ի ամենակարևոր գովազդային ձևերից մեկից՝ այսպես կոչված նախադիտվող տեսանյութերի գովազդից, որոնք հայտնվում են Google-ի YouTube-ի ալիքում տեղադրած տեսանյութերից առաջ:

Google-ի արտադրանքի կառավարման տնօրեն Սքոթ Սփենսերը էլեկտրոնային փոստում նշել է, որ կոալիցիան ուշադիր է լինում տեսանյութերի ձևաչափերին, այդ թվում՝ նախադիտվող գովազդի: «Յուրաքանչյուր նոր չափանիշ պետք է ներառվի, երբ հետազոտությունն ավարտված լինի»,- նշել է նա:

«Chrome-ի ֆիլտրումը չի նպաստում մեր սեփական բիզնեսին, մեր գովազդներին կամ մեր հարթակներին, կամ էլ որևէ մեկին», -ասել է նա:

Ինքնասպասարկման մեղադրանքները հետապնդել են Google-ին երկար ժամանակ: Անցյալ տարվա հունիսին Եվրոմիության կարգավորողները 2 միլիարդ եվրոյով (3 միլիարդ դոլարով) տուգանեցին այն բանի համար, որ որոնման արդյունքներն անարդարացիորեն ուղղորդել էին սեփական առևտրային ցանկեր, որից այն ստացավ ուղղակի եկամտի ճեղքվածք: Այս կերպով Դաշնային առևտրային հանձնաժողովը 2013-ին Google-ին հետազննելուց հետո ավարտեց գործարքն առանց որևէ տուգանքի:

Վերջերս լրատվամիջոցների դաշինքը կոչ է արել Կոնգրեսին հետևել, թե ինչպես է Google-ը ճնշում գործադրում լրատվամիջոցների վրա իր «արագացված բջջային էջեր» ձևաչափով, որը խստորեն սահմանափակում է գովազդային ձևաչափերը և Google-ի համար նոր եկամտի աղբյուր է հանդիսանում, փոխարենը հրատարակիչներին որոնման արդյունքներում արտոնյալ վերաբերմունք ցուցաբերելով:

Google-ը կշարունակի առաջիկա ամիսներին սահմանափակումներ դնել. վեճերը կշարունակվեն ոչ թե Google-ի, այլ կոալիցիայի կողմից: Օգտատերերը ծանուցում կստանան, երբ Chrome-ը արգելափակի գովազդները և կկարողանան տեսնել դա, եթե ցանկանան:

Կայքի հրատարակիչները ամիսներ են ունեցել պատրաստվելու համար, սակայն շատերը շարունակում են վախենալ նոր ձևաչափերի պատճառով: Ըստ Google-ի գովազդային փորձառության վերջին զեկույցի՝ 1408 կայք «նախազգուշացման» կամ «անհաջողության» կարգավիճակ են ստացել: Որոշներն ընտրվել էին, որպեսզի նրանց գովազդը արգելափակվի հինգշաբթի օրը:

Կայքերն ազդանշան տվեցին քիչ հետաքրքրություն ներկայացնող կայքերի, ինչպիսիք են՝ www.playstationlifestyle.net-ի և www.bridalguide.com-ի մասին, ինչպես նաև պաշտոնական թերթերի, ինչպիսիք են՝ Կանադայում The Hamilton Spectator-ը և մի շարք պոռնո կայքեր:

Դիտորդների սեփականատեր TorStar-ը նշել է, որ խնդիրը հարթել է. այլ կայքեր հրապարակավ չեն մեկնաբանում: Ատլանտայի հիմնած Gray Television Inc. հեռուստատեսության առնվազն մեկ տասնյակ կայքերը ևս ազդանշանի տակ են դրվել: Գրեյը նշել է, որ անցել է համապատասխան ձևաչափերը և որ նրա կայքերը չորեքշաբթի օրը մաքրվել են:

Google-ը նշում է, որ ծանուցվելուց հետո նախազգուշացված կայքերի գրեթե կեսը ուղղել է գովազդային խնդիրները:

Դրանց մեջ մտնող մոտավորապես միայն 50 կայքերը պատկանում էին Townsquare Media-ին, որն ԱՄՆ-ի երրորդ խոշորագույն ռադիոկայանի սեփականատերն է: Կայքերը տեղադրեցին այսպես կոչված «նախնական» գովազդները, որոնք բացվում են ամբողջ էկրանի վրա, երբ օգտատերերը սեղմում են հղման վրա, ըստ Townsquare-ի ավագ թվային փոխնախագահ Ջարեդ Վիլլիգի:

Ընկերությունը հետագայում մշակելու է նոր և ոչ պակաս ինտրիգային գովազդային ձևաչափ, որը լուծում է խնդիրը,: Մինչ նա համաձայնել է ավելի քիչ ուշադրությունը շեղել, սակայն Google-ի սովորականից ավելի մեծ ազդեցությունը նրան կանգնեցնում է:

«Նրանք շատ հզոր են, ինչը մի քիչ վախեցնող է»,-ասել է Վիլլիգը: «Բայց այս դեպքում նրանք օգտագործում են այդ հզորությունը ինտերնետն ավելի լավը դարձնելու համար»:

Մյուսներն ավելի վատատեսորեն են տրամադրված:

«Ո՞վ է սահմանել, թե որն է լավ գովազդը և որը վատ»,- հարցրել է Քրիս Պավլովսկին, որը Rumble Inc.-ի գործադիր տնօրենն է. դա Տորոնտոյում ստեղծված վիդեո հարթակ է և իր մրցակիցն է համարում YouTube-ին: «Ինչ-որ պատճառով մենք միջնորդ ունենք, որը տիրում է դիտարկչին և մեզ թելադրում, թե ինչ կարող ենք տեղադրել մեր կայքում»:

Ընդհանուր առմամբ, Google-ը շատ մեծ ազդեցություն է թողնում հրատարակիչների վրա: Այս մասին ասել է PageFair-ի գլխավոր տնօրեն Շոն Բլանշֆիլդը, որն օգնում է հրատարակիչներին շրջանցել գովազդային արգելափակումները:

«Երթևեկությունը կատարվում է Google Search-ի միջոցով, օգտատերերն օգտվում են Google Chrome-ից, դրամայնացումը Google-ի գովազդներից մեկն է: Հրատարակիչներն սկսում են զգալ, որ նրանք խաղում են Google-ի կողմից կառավարվող խոշոր տնտեսության մեջ»,- ասել է Բլանշֆիլդը: